Rocken in the Rockies - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Familie Jansink - WaarBenJij.nu Rocken in the Rockies - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Familie Jansink - WaarBenJij.nu

Rocken in the Rockies

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Familie

17 Juli 2015 | Verenigde Staten, Denver

Woensdag 15 juli

Een roadtrip door Amerika is geen trip zonder eens goed te shoppen. En jawel hoor dat hebben we gedaan vandaag. We hebben de outlet in Castle Rock onveilig gemaakt. Menselijke mensen, wat was dat weer een beleving! 5 uur rondstruinen en nog niet eens alle winkels gehad. Het is net bataviastad, maar dan groter.. Véél groter.. en goedkoper. Hier doen ze namelijk wél aan fatsoenlijke korting. 60% off bij tommy.. Now we are talking!

Met goed gevulde tassen en een lege creditcard, (haha, ja als je het doet, doe het dan goed, op z’n Amerikaans: DADDYYYYYYY?!!!) gingen we verder naar onze volgende bestemming: park Meadows. We hadden nog niet genoeg geshopt, dus vrolijk gingen we door in deze mall.
Jullie vragen je vast af hoe zo’n heuse shoppingmall er nou uitziet… Ik denk dat ik het niet beter kan beschrijven dan de scene uit Meangirls.. In deze film loopt het rood harige meisje(ik weet haar naam zo even niet meer) met ‘’the plastics’’ in een shoppingmall. Op een gegeven moment komen ze bij een vijver. Het meisje vergelijk de mensen bij die ‘’pool’’ met de dieren in Afrika.
Deze scene is echt precies waar ik aan moest denken.. Beetje raar misschien, nu ik er zo over nadenk! Nouja, het beschrijft in ieder geval wel precies hoe het er uitziet.

’s Avonds hebben we gegeten met Ahmet en Lee at, een oud collega van papa. We hebben ze opgehaald bij hun huis, zodat wij eens een echt Amerikaans huis van binnen konden zien. En wat was dat gaaf! Wat een ontzettend lieve, leuke en spontane mensen zijn het ook! Ze zoeken trouwens nog een Nederlandse au pair voor hun kinderen. Iemand die zich geroepen voelt? Ik zou het doen! Hoe gaaf is dat, een jaar in Amerika wonen!
Nog één leuk feitje.. Wist je trouwens je hier in een restaurant een gratis refill op je drinken krijgt? En je krijgt al een sloot aan cola! Echt vergeleken met dit krijg je in Nederland een shotje ice tea met een kruimeltje aan ijsklontjes..

Donderdag 16 juli

Road trip through the mountains! Today we drove and drove and drove.. De hele dag gereden door de Rocky Mountians.. Man man, ik denk iedere keer dat we al aardig wat gewend zijn. Maar vanaf nu ga ik daar écht mee stoppen! WAT EEN BERGEN! En wat hoog! We zijn naar het plaatsje Vail gereden. Dit ligt op 11.000 feet! De lucht is daar zo ijl dat de aders in je ogen springen.. Jawel, lekker rode oogjes dus! Vail is na Aspen hét skioord van Colorado. Het is net Oostenrijk, de apres-ski en lederhosen ontbreken nog net.

Onderweg zijn we gestopt bij Idaho Springs. Back to the Wild Westen, were the Gold Rush has begun! Yeeha, cowboy! Super gaaf om tussen te lopen. Alle huizen zijn in deze stijl en in de restaurants krijg je je drinken in een potje in plaats van een glas. ‘’Zo vangen cowboys indianen...’’

Van het Wilde Westen naar Greace Lighting! Vanavond hebben we gegeten bij Gunther Toody’s. Alles in de jaren 60 stijl! Rock and Roll!! Wat een thema’s gaan wij zo af op één avond.. Morgen op voor een nieuw avontuur. Vegas it is!

• 17 Juli 2015 - 17:18

Oma/Opa:

Ja, shoppen dat past jullie wel!
    Grote winkels, grote tassen vol.
    Het is nog maar de tweede dag. Wat komt er nog allemaal?
    Je mag wel een speciaal vliegtuig bestellen.

Maar toch fijn om te horen dat je het naar je zin hebt.

Maar wat ik nog mis is een plattegrond waar jullie zijn en heengaan.
    Welke plaatsen jullie tegenkomen, enz.

Veel plezier in Vegas!

(O)ma en (O)pa.

• 17 Juli 2015 - 19:44

Oma Levelink:

Lieve allemaal

Als ik het zo lees vindt ik het fantatisch wat jullie nu al beleefd hebben .
    In las Vegas zal het nog mooier zijn denk ik zo en niet te veel gokken .
    Want jullie zien vast nog meer grote weinkelcentra.

Liefs en nog veel pleizier.

Mam Oma.