Let's go, San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Familie Jansink - WaarBenJij.nu Let's go, San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Familie Jansink - WaarBenJij.nu

Let's go, San Francisco

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Familie

28 Juli 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Zaterdag 25 juli

Haihai! Daar ben ik weer! Het heeft even geduurd, want pff wat waren we moe! Ik kon geen puf vinden om het verslag te schrijven. Nu schrijf ik dit alles achterin de auto. We zijn onderweg naar LA en rijden nu de kustweg. Beetje zonde dus dat ik nu aan het schrijven ben, maarja keuzes maken he..

En keuzes moeten we maken! Zo zeg. Alleen in San Francisco kan je je al 4 weken vermaken.. laat staan wat er allemaal te zien is in al die andere plaatsen die we bezocht hebben. Helaas hebben ook wij geen geldboom in de tuin staan en die magere 10 dollar uit Las Vegas zet natuurlijk ook geen zoden aan de dijk! Dus voor héél San Francisco hebben we 2 dagen.. 2 dagen!! Echt keuzes maken dus.. Wat valt écht niet te missen? Pier 39, Alcatraz, Golden Brigde, Bay Brigde, Fishermans Wharf, AT&T Park, Lombart street, Victoriaanse huizen, de tram, China Town en de welbekende sealions. En dit alles hebben we in die 2 dagen gedaan. Kan je je nu voorstellen waar die donkere oogjes vandaan komen?

Wij hadden deze reis 1 ding echt vast staan. Namelijk zaterdag 25 juli om 12 noon verschijnen op Pier 33. Vanaf hier vertrekt de boot naar Alcatraz. Voor diegene die niet weten wat Alcatraz is.. Dit is een gevangenis op een eiland in de baai van San Francisco. Hier zaten de meest gevaarlijke criminelen van Amerika, zoals Al Capone de maffiabaas. "Break the rules and you go to prison. Break the prison rules and you go to Alcatraz."
Levend ontsnappen van dit eiland is onmogelijk. Als je al levend uit de gevangenis weet te komen, ga je wel dood wanneer je je vrijheid tegemoet zwemt. Het water is namelijk ijskoud.
Een van de bekendste ontspanningspogingen was van 3 mannen, 2 daarvan waren broers. En zij vroegen om 60 lepels. Alle bewakers lachte ze uit: "denk je nou echt dat je met lepels een gat kan graven door deze betonnen muren?" Maar ze wisten niet dat wanneer je de kop van de lepel afbreekt je een soort boor overhoudt. Deze 3 mannen hebben het gat van het ventilatie systeem groter gemaakt en zijn daardoor naar buiten geklommen. Bij de volgende ochtendtelling kreeg een bewaker de mannen niet wakker. Een andere bewaker prikte met zijn pook door de tralies, waarna het hoofd van de gevangenen van het bed rolde. Wat bleek, voordat de mannen ontsnapten hebben ze hun eigen hoofd nagemaakt en dit op het bed gelegd zodat het minder zou opvallen dat ze weg waren. De 3 mannen zijn nooit weer gevonden..

Dit is een van de verhalen die mijn grote vriend, de audio tour vertelde. Echt wat voel ik me toch vreselijk sexy met zo'n machtige koptelefoon op de kop en bedieningskistje om de nek..
"Loopt u verder naar het volgende punt, hier vervolgd uw tour."
Ondanks dat achterlijke ding moet ik zeggen de tour echt leuk was. Je kreeg een rondleiding door alle cellen van Alcatraz en daarbij vertelde ze verhalen over hoe de gevangenen leefden. Je kreeg echt een beeld van wat zich daar binnen heeft afgespeeld. Zo vertelde mijn goede vriend, dat met oud en nieuw de gevangenen muziek maakten vanuit hun cel. Met een instrument dat ze hadden verdient of gewoon met de kopjes langs de trails. En recht tegenover het cellenblok, aan de andere kant van het water, zat een jachthuis wat het prachtigste vuurwerk had. Vanuit de hoge  ramen konden de bewoners van dit cellenblok deze feestelijke lichtshow aanschouwen. En als de wind goed stond kon je zelfs mensen horen lachen, vrouwen horen lachen.. Zo dan word je er even pijnlijk aan herinnerd.

Niet alleen de gevangenen woonden op het eiland, ook de bewakers en hun familie. Ja! Ook hun familie.. er zijn dus gewoon kinderen opgegroeid. Ze hadden zelfs 2 bowlingbanen. Gek idee he? Zij bouwen daar een gezellig noaberschap op terwijl aan de andere kant van de muur de meeste gevaarlijke crimineel van Amerika zit..

-Ondertussen rijden we door Santa Cruz trouwens! Allemaal surfers hier op het strand. Nee, niet van die surfers die we in de Groningse plassen ook wel zien. Échte, dat is inclusief wetsuit op de heupen, 6-pack, lang blond haar en hond!-

Helaas zijn al die huizen en winkels op Alcatraz niet meer te bezoeken. Het halve eiland is namelijk al weg geërodeerd.

"I hope you enjoyed your stay in prison!" Ja meneer, maar nu weer naar het vaste land graag! We laten Alcatraz achter ons en stappen weer op de ijskoude boot. Man wat poos'n(=waaien) zeg!

Pier 39, dat is onze volgende toeristenatractie. Dit is echt heel leuk! En druk, heel San Fran rukt uit in het weekend. Allerlei grappige winkels, een sokken winkel, pearl store, chocolade winkel en de lefty's store voor mensen die linkshandig zijn. Zelfs een draaimolen en natuurlijk een straat artiest. Dit zie je hier ontzettend veel, vooral in grote steden. En ik heb daar zo'n hekel aan. Huub, huub, dat was mijn truc.. now show me the money! "I am only doing this because i love to do it. I don't need your money" Jaja vriend geloof je het zelf, doe maar gewoon normaal en kom van die blokjestoren af.. Ik moet wel eerlijk zeggen dat deze jongen het echt ontzettend leuk deed! Hij deed zijn truc en zette ondertussen zichzelf en publiek een beetje te kak. Daar hou ik wel van! Ik zou hem bijna geld geven.. bijna!

Zondag 26 juli

Onze reis door San Francisco zet zich voort. Vandaag hebben we alle punten bezocht die we nog wilden. Snel een foto en weer door.. Toch krijg je echt een indruk van een stad, ook al rijd je er alleen maar doorheen. Zo zijn de straten hier onmeunig "steep". Je gaat bijna rechtomhoog. Nee ik overdrijf niet! De auto's moeten hier parkeren op 90 graden, anders zou het zo maar kunnen dat ze naar beneden glijden.

Maandag 27 juli

Zozo, dan kom ik eindelijk aan bij de dag dat ik ook daadwerkelijk schrijf. Vandaag zijn we dus langs de kust gereden. We overnachten nu in San Luis Obispo. Morgen rijden we door Santa Barbara om op onze eind bestemming Santa Monica te komen. Is dat even leuk? De gezusters Leuvelink op een rij!

Deze weg is echt ongelooflijk mooi! Het uitzicht op de oceaan is zo fantastisch!  De zee maakt hier echte golven, daar kan de Noordzee nog wat leren.
We zijn onderweg zelfs zee-olifanten tegen gekomen. Heb je die ooit wild gezien? Nou, ik kan je vertellen: ze zijn in het wild net zo lelijk als in een dierentuin en gadver wat stinken die beesten!
(Haha, lieve mensen, ik hoop dat jullie wel begrijpen dat ik veel met een knipoog schrijf. En dat het natuurlijk echt fantastisch is wat wij hier meemaken!)

Net bijgekomen van de zee olifanten, roep mam is eens: 'kijk, zebra's!!' "Hahahah mama, jij maakt het helemaal bont.. Echt niet joh!" 'Ja wel kijk!!' Ongelooflijk er staan echt zebra's! Ik geloofde het echt niet en dacht oprecht dat mam een grapje maakte. Maar niks is minder waar..
Ondertussen hebben we al ontzettend veel wilde dieren gezien! Heb ik eigenlijk al wel verteld dat we in het Sequoia park een beer hebben gezien?

P.S. ik kan nog geen foto's uploaden, want ze staan nog niet op de laptop. Zodra dat gebeurt is, zal ik weer wat bijvoegen.




  • 29 Juli 2015 - 18:57

    Petra:

    Van uit Turkeije volg ik jullie

  • 30 Juli 2015 - 20:13

    O. En O. :

    Nouw Eline,
    Je het er weer een prachtig verhaal van gemaakt.
    Maakt Alcatas wel de meeste indruk.

    Langzamerhand komt het einde in zicht, dus geniet nog een paar dagen met z'n allen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Familie

Dit jaar zijn pap en mam 25 jaar getrouwd! Reden om eens goed uit te pakken dus! Dit gaan we doen door met ons vieren een reis te maken door Amerika. Mij leek het leuk een blog bij te houden, zodat we niet alleen kunnen zeggen: ''gelukkig hebben we de foto's nog..'' Voor ons is het natuurlijk een mooie herinnering, maar voel je vrij om ons avontuur mee te lezen! Liefs Eline

Actief sinds 04 Juli 2015
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 3934

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

Amerika

Landen bezocht: